Semalamku bermimpi..apa maknanya???

Discussion in 'Sembang Umum' started by amilia, Mar 28, 2011.

By amilia on Mar 28, 2011 at 3:12 PM
  1. amilia

    Senior

    Joined:
    Feb 3, 2010
    Messages:
    350
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Semalamku bermimpi gigi kacip sebelah atas patah,ini mimpi ke-2,mimpi pertama gigi kacip sebelah bawah hilang..apa maknanya?? Saya ada baca dlm sebuah forum berbincang mengenai makna mimpi hilang/patah gigi..

    1.Akan berakhir kedukaan.
    2.Akan berlaku kematian.

    Saya harap yg pertama yg akan berlaku kerana selama ini pun hidup sya slalu dianiaya,tapi kalau yg ke-2 berlaku pun sya x berasa apa2 kerana bagi saya siapa yg akan meninggal ttap akan pergi jua bila smpai ajal. Sedangkan ajal kita sendri pun x dpt kita tahan,apa lagi ajal org lain. Sekarang ni sya berbuat baik pd smua org kerana sya x mau sesudah org tu pergi baru sya nak mengenang kebaikkannya.

    Ada juga org kata mimpi wktu pagi x dikira,hanya wktu mlm je..betul ke??

    Kalau mcm tu,oklah sbb sya mimpi wktu sya tdur slp sbuh..(kes baru nk tidur wktu dinihari ni)


    Jom Singgah

    Jomlah Bertukar Link Dengan Saya
     
Tags: this article has not been tagged

Share This Page

Comments

Discussion in 'Sembang Umum' started by amilia, Mar 28, 2011.

    1. meezwan
      meezwan
      saya pernah mimpi gigi saya semua patah..tak ada apa pun yang jadi..:)
    2. assuded
      assuded
      mungkin ahli keluarga sakit, atau orang tersayang...
    3. Imabiz
      Imabiz
      imabiz mimpi dilanda tsunami... gerun2...
    4. zakeri
      zakeri
      mimpi ikut perkembangan semasa....
    5. mfahmi
      mfahmi
      pernah dengar, mimpi selepas subuh tak beri apa2 makna :) usah biarkan diri anda di selebungi mimpi.....hehe
    6. aidil sahipaludin
      aidil sahipaludin
      mimipi kadang maina dari syaitan jika tidur kita tidak dalam sucu (berwuduk) dan
      tiada doa sebelum tidur ( untuk malaikat ALLAH menjaga kita sewaktu tidur)

      Namun tafsiran mimpi ada kala kebetulannya tepat,
      serah padaNYA kerna tiada apa akan berlaku tanpa izin dan kehendak dariNYA...
    7. hmjebat
      hmjebat
      Mimpi selepas subuh atau sebelum subuh adalah dari syaitan. Mimpi waktu baru2 nak tidur adalah dari apa yang kita fikir/risau sepanjang hari tersebut.

      Mimpi benar biasanya pada awal pagi...jam 2-3 pagi. Tapi kena cari orang yang alim untuk tafsir...
    8. fuhhh™
      fuhhh™
      ada hutang dgn sapa2 ka TT? :-/

      xpun ada sedara yg sakit?
    9. halimijuliana
      halimijuliana
      Owang tua2 kata toksah citer mimpi2 ... Bangun tido berdoa mudah2an Allah selisihkan dr apa2 malapetaka dan bahaya pd diri dan owang tersayang ... Mudah2an Allah memberi rahmat dan jauh dr bencana pd TT ... ;)
    10. fuhhh™
      fuhhh™
      xboleh jgk bro, tu mungkin peringatan utk sesuatu yg kita terlupa atau bt2 lupa. mna la tau ada hutang yg belum disetelkan atau belum selesaikan tugas ke

      kalau nk doa, boleh ja doa.
    11. Kayrol Anwar
      Kayrol Anwar
      Mimpi yang boleh dipercayai ialah mimpi orang yang bercakap benar yakni benar kata-katanya, tidur dalam keaadaaan berwuduk dan berdoa..

      sila betulkan jika saya tersilap :)
    12. amilia
      amilia
      mungkin betul kot..sbb beberapa hari sbelum tu sya jumpa doktor gigi cabut gigi graham..ngeri wooo...
    13. mfahmi
      mfahmi
      terlerai sudah makna mimpi TT...... :)
    14. Rash
      Rash
      Minggu lepas saya mimpi sama, gigi patah tapi syukur tiada pekara yang tak diingini berlaku.. saya pun pernah dengar mimpi ini bermaksud : 2.Akan berlaku kematian.
    15. penang
      penang
      Saya pernah terbaca hadis nabi...Kalau mimpi tak baik...bangun tido terus ludah (ludah olok2) 3x disebelah kiri dengan ucapan Nauzubillahimimzalikh'
    16. penang
      penang
      Kalau mimpi patah semua gigi...tanda panjang umur sampai tua tu...hehe
    17. amilia
      amilia
      betul3..sbb org tua mmg xde gigi,kecuali yg pakai gigi palsu.
    18. NazSobju
      NazSobju
      kah kah kah kah
    19. Khairul Fadhilah

    Share This Page

Share This Page