Peta negara palestin paling pelik di dunia..

Discussion in 'Sembang Umum' started by code7, Jan 11, 2009.

Share This Page

  1. code7

    Senior

    Joined:
    Dec 31, 2005
    Messages:
    1,858
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    38
    Gender:
    Male
    Ratings:
    +14 / 0 / -0
    [​IMG]

    Map of the West Bank and the Gaza Strip, 2007....

    Yang ni peta palestin setakat yg rasmi dikeluarkan.. secara realitinya Israel laknatullah dah rampas byk lg dari tu.. mcm x percaya je tgk nasib palestin dizalimi sedemikian rupa.. mmg rakyat Palestin adalah pejuang berani mati yg matinya sebagai syuhada menentang zionis israel.. senjatanya adalah nyawa mereka mempertahankan setiap inci tanah tumpah darah mereka palestin..

    [​IMG]
     
    #1 code7, Jan 11, 2009
    Last edited: Jan 11, 2009
  2. Ads Master

    Ratings:
    +0 / 0 / -0
     
  3. Loading...


  4. Sciencegto

    Newbie

    Joined:
    Mar 2, 2008
    Messages:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Bagaikan virus yang menyerang saraf..c e l a k a Israel!!
     
  5. pheyz

    Senior

    Joined:
    Dec 12, 2007
    Messages:
    955
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0 / -0
    zionis israel mmg makhluk yang paling kejam atas muka bumi ni...hancurlah zionis israel!!!
     
  6. gmos

    Senior

    Joined:
    Feb 13, 2006
    Messages:
    2,658
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +7 / 0 / -0
    wah!..1st nampak perubahan tanah yang dirampas oleh Israil dalam peta..
    dalam tempoh 50 tahun cecah 80% tanah dikebas.
    memang **** lah itu israil..
     
  7. inspiration

    Senior

    Joined:
    Nov 20, 2007
    Messages:
    1,174
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +12 / 0 / -0
    Kita memang tahu perangai Israel memang macam tu..cuma kita tak tahu,yang perangai pak arab pun macam tu juga..sanggup melihat jiran sebelah dibunuh tanpa ada belas kasihan.
     
  8. ezrienaz

    Newbie

    Joined:
    Jan 8, 2008
    Messages:
    259
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    tapi ada org islam kita yg dok sokong yahudi juga tau di forum sebelah.
     
  9. izzat3114

    Newbie

    Joined:
    Feb 8, 2006
    Messages:
    122
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    saya juga kecewa dengan tindakan berdiam diri negara2 arab. alasan mereka, as banyak berikan bantuan dari segi ekonomi dan sebagainya. haih..apa nak jadi la dengan dunia ni..
     
  10. inspiration

    Senior

    Joined:
    Nov 20, 2007
    Messages:
    1,174
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +12 / 0 / -0
    bantuan ekonomi /makanan tak cukup. sepatutnya, negara Arab hanya perlu berpakat dan serang terus negara Israel dari setiap sudut- Jordon, Iran, Arab Saudi, Syria. Kalau mereka menyerang, Negara US yang jauh itu tak akan sempat memberi bantuan.
     
  11. mayonis

    Newbie

    Joined:
    Dec 2, 2008
    Messages:
    1,061
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +1 / 0 / -0
    Bantuan Allah akan tiba seperti janjinya.Kebangkitan Islam itu nanti akan terjadi sesuai dengan masa dan keadaan.Pengorbanan rakyat palestin itu akan suatu hari nanti berbaloi serta terbalas.

    Azab Allah itu pasti.Cuma waktu dan ketikanya serta cara di balas perbuatan dosa itu sahaja yang tidak diketahui.Laknat Allah kepada mereka yang mendustakanNya.
     
  12. code7

    Senior

    Joined:
    Dec 31, 2005
    Messages:
    1,858
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    38
    Gender:
    Male
    Ratings:
    +14 / 0 / -0
    kesimpulannya... utk diri kita... kuatkan iman dan taqwa.. tambah /cari ilmu.. didik anak2 cucu cicit dan bangsa utk menjadi bangsa 'pejuang' mcm di palestin.. bukan bangsa 'suap' atau bangsa 'manja'...

    kita di malaysia mmg sudah cukup byk nikmat.. tapi makin hari makin teruk anak muda kita.. harap selepas ini kebangkitan generasi muda yg kental boleh digembleng dgn penuh tggjwb dari semua ibu bapa dan masyarakat.

    boikot Coke, Starbucks, McD, Colgate, Dunhill dan segala yg boleh diboikot selagi kita ada alternatif lain.. kalo yg x leh boikot tu takpa.. sumbangan wang dan doa juga penting.. jgn x usaha langsung.. at least ada keesedaran dan mahu lakukan sst utk saudara kita di palestin..
     
    #10 code7, Jan 12, 2009
    Last edited: Jan 12, 2009
  13. abgsabah

    Newbie

    Joined:
    Jun 27, 2007
    Messages:
    718
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    ini semua bantuan dr kuasa2 besar dunia yg membentuk negara ******* tu, ditambah lg dgn sikap membisu jiran2 arab yg ada disitu.
    Fakta ini perlu diceritakan kpd smua org supaya mereka tahu siapakah pengganas yg sebenarnya?
     
  14. ZahrulAzua

    Senior

    Joined:
    May 4, 2007
    Messages:
    599
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +11 / 0 / -0
    Kadang2 nak salahkan pak2 arab tu pun kita ni sama je... baru diseru boikot dah ngelabah... tak pun buat tak tau je dengan seruan tu.... masih ramai orang melayu gosok gigi dengan colgate, lepak kat starbuck, minum coke, makan bawak family kat McD, pakai Maybeline.... dan banyak lagi.... cam ni lah sambut seruan boikot tu... kalau tak tau apa yang nak di boikot bukak laman sesawang PPIM dan dengaq radio IKIM.
     
  15. Luqman-S

    Newbie

    Joined:
    Dec 16, 2006
    Messages:
    890
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0 / -0
    Memang setuju! Kat IKIM selalu ada citer pasal mende ni.

    Dan memang perlu didedahkan kat umum.

    (kpd mamat/minah yang 'malas' nak layan IKIM ckp pakai mulut je.)
     
  16. krolbiz

    Newbie

    Joined:
    Sep 22, 2008
    Messages:
    1,600
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Tanah Palestin memang hakmilik org2 Palestin, tapi Zionis kejam nie, merampas tanah org seara tidak sah..! Padahal swaktu perang dunia kedua dulu kaum Yahudi nie macam pelarian dan menumpang di negara2 arab lain termasuk Palestin khususnya.. Masa tu takde sdikit pun org2 arab wat zalim terhadap mereka.. Memang benarlah, israel & AS nie memang terrorist no.1 dlm dunia!! Kita tungu la nanti bila masa nabi Isa & imam mahdi berjuang bersama kita nanti, tau lah kita ajar bangsa durjana nie..! Cuma tak tau la samada masa tu kita sempat ke tak....

    Semoga Allah membantu kita semua kaum muslimin....
     
  17. abgsabah

    Newbie

    Joined:
    Jun 27, 2007
    Messages:
    718
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    tu lah msalahnya, ckp berapi2 tp xbuat jgk. kita ni bnyk persatuan atau kelab2, salah satu caranya.. kelab ni suruh ahli2nya bertindak. klau smua buat kan bgus..

    p/s dh lama xguna colgate, halagel, mukmin kn ada...
     
  18. krolbiz

    Newbie

    Joined:
    Sep 22, 2008
    Messages:
    1,600
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Saya seru jom la kita semua pakat boikot barang2 produk keluaran AS & israel yg samada kita sedar atau tak, banyak wujud di sekitar kita nie. Dalam pada masa yg sama kita boleh juga support keluaran tempatan & produk2 Islam kita, secara tak langsung kita sbnarnya sama2 mmbantu ekonomi umat Islam juge.. :)

    Jahannam AS & Israel..!! Beribu2 sedara kita dibunuhnya..! Termasuk anak2 kecil, pmpuan & org tua. Saya pernah tengok askar Israel bunuh kanak2 dpan ibunya sendiri.. tembak kepala kanak2 yg sedang bermain dgn sniper secara suka2..!

    Kalau kita masih lagi beli barang2 dia, sama la jugak macam kita bagi peluru pda AS & israel utk bunuh sedara seIslam kita sendiri...

    Masa time Amerika dan Israel tengah nazak dengan krisis ekonomi yg terburuk dalam sejarah di ketika nie lah, maka masa ni jugakla ayuh kita sama2 bangkit memboikot barangan dyorang, biar ekonomi dyorang jatuh supaya mereka lemah dan takde fund utk keluarkan senjata2 membunuh org Islam...
     
    #16 krolbiz, Jan 12, 2009
    Last edited: Jan 12, 2009
  19. usri

    Newbie

    Joined:
    Apr 6, 2006
    Messages:
    1,760
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Orang Islam perlu bangkit dari lena yang panjang ini.
     
  20. Zil-el-Saif

    Newbie

    Joined:
    Jan 13, 2009
    Messages:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    masa Salahuddin Ayyubi tawan Palestin drp org2 Kristian dulu, takde pun bunuh kanak2. dan geng2 Salahuddin x rampas pun tanah2 kat situ. just instal gabenor, tu pun drp kalangan orang tempatan. Muslim kat palestin skrg ni keturunan org2 yang asalnya Kristian kat Palestin tu, bukan yang datang dari hijjaz. Bezajauh ngan penaklukan Palestin.
     
  21. code7

    Senior

    Joined:
    Dec 31, 2005
    Messages:
    1,858
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    38
    Gender:
    Male
    Ratings:
    +14 / 0 / -0
    sekiranya khalifah Umar r.a masih ada... sudah tentu dilanyak israelnya hatta dengan hujan batu kerikil.. kalo nak tau ummat islam boleh menang dalam perang bukan kerana bilangan atau kuasa tentera.. tetapi kerana keimanan dan rahmat tuhan.. pelajarilah badar 303...
     
  22. usahawanebay

    Newbie

    Joined:
    Sep 12, 2006
    Messages:
    1,092
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +1 / 0 / -0
    Kalau negara arab pakat menyerang di setiap sudut..USA mengelabah habis lah...Down USA..

    Osama pun dah tak tau pi kemana..hohoho
     

ibeli4u

Share This Page