1. Salam..

    Kini saya melancarkan fiverr versi malaysia di wangcyber.net.

    Saya mempelawa warga wangcyber yang mempunyai hobi,tips,skill dan E-book yang boleh digunakan untuk menjana wang dengan bersama-sama memeriahkan Jual Beli Online Terbaik Di Malaysia - WangCyber Market Place.

    Dismiss Notice

penyakit berkaitan makhluk halus YANG LAZIM TERJADI DALAM KALANGAN MASYARAKAT kita

Discussion in 'Ajaib, Pelik,Misteri & Lucu' started by whitelim, Aug 6, 2009.

Share This Page

  1. whitelim

    Senior

    Joined:
    Jan 9, 2007
    Messages:
    546
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0 / -0
    Setelah membuat penelitian dan kajian, saya mendapati bahawa terdapat beberapa penyakit dan masalah yang lazim didengari terjadi dalam kalangan masyarakat Malaysia.

    Masalah Lazim #1 - Gangguan Jin
    Jin berkenan atau suka mengganggu. Jin itu sendiri berkenan atau hanya ingin membuat kacau lalu masuk ke dalam diri seseorang. Lazimnya terjadi kepada sesiapa yang lemah semangat dan tidak mempunyai pendinding diri.

    Apakah simtomnya??


    Masalah Lazim #2 - Sihir
    Dilakukan oleh tukang sihir. Jin diarahkan oleh Tukang Sihir untuk merasuk atau masuk ke dalam diri seseorang atau rumahtangga. Biasanya ia berpunca dari sifat hasad dengki, membalas dendam dan sebagainya.

    Apakah simtomnya??

    Masalah Lazim #3- Saka.
    Warisan atau tinggalan keturunan. Warisan daripada anggota keluarga terdahulu yang meninggal dunia ataupun sudah diberitahu awal untuk ia (Jin) pergi kepada seseorang setelah tuannya meninggal dunia. Juga boleh terjadi apabila seseorang telah disihir atau terkena gangguan jin lalu meninggal dunia, maka jin tersebut berpindah kepada anak atau cucu mangsa pula.(keturunan).

    Apakah simtomnya?? mahukah anda tahu apakah simtom-simtomnya kalau anda terkena gangguan jin,terkena sihir atau SAKA????

    Kemungkinan besar simtom-simtom berkenaan ada pada diri anda.

    Ramai diantara masyarakat Islam di Malaysia telah SYIRIK kepada Allah kerana meminta bantuan daripada bomoh atau dukun yang tidak menuruti cara Islam. Mereka bukan hanya tidak sembuh daripada penyakit yang dihadapi, malahan boleh mendatangkan syirik kepada ALLAH.
     
  2. Ads Master

    Ratings:
    +0 / 0 / -0
     
  3. Loading...


  4. cucu tok senik

    Newbie

    Joined:
    Jun 23, 2009
    Messages:
    140
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    setahu saya kalau kena saka kita kan jadi selalu letih. tapi tengok pada jenis saka jugak.
     
  5. Imabiz

    Senior

    Joined:
    Feb 10, 2009
    Messages:
    13,613
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +4 / 0 / -0
    meracau la pelagi.. histeria... badan kurus tapi makan byk...
     
  6. zakeri

    Senior

    Joined:
    Oct 20, 2008
    Messages:
    4,811
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +7 / 0 / -0
    terasa siot pakcik :)
    kurus tapi kuat makan...
     
  7. whitelim

    Senior

    Joined:
    Jan 9, 2007
    Messages:
    546
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0 / -0
    Saya perturunkan simtom-simtomnya dah cuba renung adakah anda ADA simtom-simtom ini dan kalau ada kena kena ambil tindakan cepat :

    Masalah Lazim #1 - Gangguan Jin

    Simptom-simptom yang mungkin berlaku:

    1.Histeria.
    2.Merasuk (tidak sedarkan diri) semasa di hutan atau di tempat-tempat tertentu.
    3.Rasa rendah diri
    4.Ketakutan.
    5.Tidak dapat menumpukan pada kerja yang dilakukan.
    6.Diganggu semasa beribadah.
    7.Terdengar bisikan.

    Masalah Lazim #2 - Sihir

    Simptom-simptom yang mungkin berlaku:

    1.Lebam pada badan.
    2.Kesan gigitan pada badan.
    3.Tidak boleh bangun untuk bekerja dan melakukan aktiviti harian.
    4.Rasa rendah diri dan tiada keyakinan diri.
    5.Premis perniagaan tiba-tiba tidak mendapat pelanggan.
    6.Ternampak bayangan objek di dalam rumah.
    7.Diganggu semasa beribadah.
    8.Hubungan didalam keluarga menjadi dingin dan hambar.
    9.Terkena pelbagai penyakit kronik seperti kanser dan lain-lain.

    Cepat-cepat berubat kalau ada simtom-simtom ini.
     
    #5 whitelim, Aug 7, 2009
    Last edited: Aug 7, 2009
  8. julius

    Newbie

    Joined:
    Feb 13, 2009
    Messages:
    729
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Ada juga simptom yg kita anggap disebabkan gangguan makhluk hakus atau buatan org, tapi ia sebenarnya penyakit psikatrik (penyakit mental)...saya pernah lihat satu dokumentari ttg semua ini...
     
  9. whitelim

    Senior

    Joined:
    Jan 9, 2007
    Messages:
    546
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0 / -0
    Bolih beritahu apa dukumen tu?

    Bolihlah juga syer pengalaman kalau ada kena simtom...

    Atau nak tanya apa-apa soalaan berkena sihir ini, saya sila menjawapnya.
     
  10. Apeh

    Newbie

    Joined:
    Mar 30, 2007
    Messages:
    1,248
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +2 / 0 / -0
    tanda kena sihir ... aku igt ada 6 semua'nya.Aku tgk kt Al-Kuliyyah TV3 ..

    1- Selalu bermimpi jatuh dari tmpt yg tinggi
    2- Selalu skit dalam perut .. jumpa doktor.xde apa2 ..
    3- tak igt
    4- "
    5- "
    6 -"

    hehe .. igt 2 jer ..
     
  11. ajisaziz

    Newbie

    Joined:
    Oct 29, 2008
    Messages:
    1,366
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    blom kena blom tau
    amalkan pendinding diri dan keluarga
     
  12. hapizi84

    Newbie

    Joined:
    Feb 8, 2009
    Messages:
    1,120
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    bagi yang kena gangguan jin,simptom lainnya:

    a) Lepas asar,badan rasa mcm nak demam
    b) Rasa ada benda bergerak2 dlm badan
    c) Takut nak tgk cermin
    d) Rasa berdebar2 dan gelisah.

    Sebelum ni aku pernah kena gangguan jin ni,sampai skang still berubat kat Darul Syifa..
     
  13. amanz

    Senior

    Joined:
    Jul 20, 2006
    Messages:
    1,075
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +3 / 0 / -0
    Cara mengatasinya?
     
  14. whitelim

    Senior

    Joined:
    Jan 9, 2007
    Messages:
    546
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0 / -0
    Al-Rogyah Al-Syare’yah adalah wirid-wirid (bacaan) perlindung diri yang terdapat didalam Al-Quran dan Hadith. Ayat-ayat ini juga telah diamalkan oleh Rasulullah s.a.w semasa hayat Baginda. Kini, para ulama telah menetapkan beberapa ayat didalam Al-Quran yang boleh menjadi pendinding diri dan penawar segala penyakit kerohanian.


    APAKAH KELEBIHAN AYAT-AYAT INI?


    a. Membaca dan mengamal Al-Rogyah Al-Syare’yah adalah menghidupkan Sunnah Rasulullah S.A.W yang saat ini hampir dilupai dan hilang dalam kalangan masyarakat kita.

    B. Melakukan terapi menggunakan Al-Rogyah Al-Syare’yah adalah satu cara untuk menghindari dari melakukan syirik iaitu menggunakan khidmat bomoh atau dukun.

    Mengamal dan membaca Al-Rogyah Al-Syare’yah bukannya khusus kepada orang yang sedang menderita terkena gangguan sahaja tetapi sangat sesuai dijadikan pendinding diri kepada semua. Islam menggalakkan umatnya mencegah dan membuat persediaan dari mengubati.
     
  15. whitelim

    Senior

    Joined:
    Jan 9, 2007
    Messages:
    546
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0 / -0
    Benar tuan,
    Sediakan payung sebelum hujan. Amalan sihir ada dilakukan dimana sahaja.

    Pengalaman hidup ini dan telah melalui beberapa kejadian, menginsafkan saya, kerana orang tua-tua ada pesan
    " Rambut sama hitam ---hati lain-lain "

    Kesan dari ILMU sihir ini sunguh dahsat. Hanya mereka yang arif sahaja yang dapat mengesanya.
     
  16. whitelim

    Senior

    Joined:
    Jan 9, 2007
    Messages:
    546
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0 / -0
    Bolih cerita sikit pengalam tu dengan lebih ditil lagi.
     
  17. code7

    Senior

    Joined:
    Dec 31, 2005
    Messages:
    1,858
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    38
    Gender:
    Male
    Ratings:
    +14 / 0 / -0
    kenkadang ada dari family kita yang membela saka.. berkemungkinan jin saka turun dari generasi ke generasi..
     
  18. whitelim

    Senior

    Joined:
    Jan 9, 2007
    Messages:
    546
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0 / -0
    SAKA --- Warisan atau tinggalan keturunan. Warisan daripada anggota keluarga terdahulu yang meninggal dunia ataupun sudah diberitahu awal untuk ia (Jin) pergi kepada seseorang setelah tuannya meninggal dunia. Juga boleh terjadi apabila seseorang telah disihir atau terkena gangguan jin lalu meninggal dunia, maka jin tersebut berpindah kepada anak atau cucu mangsa pula.(keturunan).

    SIMTOMNYA :-

    Simptom-simptom yang mungkin berlaku:

    Mimpi ular, harimau, buaya dan lain-lain.

    Histeria.

    Teringat akan sesorang yang sudah meninggal dunia.

    Ketakutan.

    Terdengar bisikan arahan untuk membuat sesuatu.

    Dan pelbagai masalah lain seumpamanya.
     
  19. Apeh

    Newbie

    Joined:
    Mar 30, 2007
    Messages:
    1,248
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +2 / 0 / -0
    whitelim cerita la pengalaman yg dilalui ... mungkin boleh jadi pengajan disini. - Cara nak halau dan sebagainya ..
     
  20. whitelim

    Senior

    Joined:
    Jan 9, 2007
    Messages:
    546
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0 / -0
    Insaallah akan saya ceritakan satu persatu...tapi bukan lah saya disini untuk tunjuk pandai atau riak....cuma nak berkongsi pengalaman orang tua.

    Semuga pengalaman ini akan menjadi panduan kepada warga wangcyber dan senentiasa bersedia sebilang masa.

    Kenalah kita bersedia SEBELUM ..... SEMASA .... SESUDAH ianya menyerang.

    Bukan sahaja kepada Tubuh mangsa....Tapi seluruh keluarga akan turut menderita juga.
     
  21. usahawanebay

    Newbie

    Joined:
    Sep 12, 2006
    Messages:
    1,092
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +1 / 0 / -0
    Aku cukup suka cerita2 sebegini...ia penuh gak mistik..

    aku sendiri pernah melihat bukan sekali..tapi byk kali..ada yg boleh dibuang...ada yg susah nak dibuang..

    Pantang dengar kata ada org datang berubat..aku apa lagi...sampai sekali lah..hohoho

    ini kisah masa bujang...tak ada aktiviti apa mlm2..tgk tv buhsan..hohohoho..

    Sesungguhnya...apa jua gangguan dari iblis boleh diubati..mengikut ilmu2 yg dipelajari..Lagi tinggi ilmu perubatan org itu lagi tinggi kemampuan untuk pulih.

    Kajian Kes.. Kedua-dua belah betis, kaki hampir reput kena santau...hanya baik dengan 7 hari ludahan daripada pengamal perubatan tersebut.
     
  22. Apeh

    Newbie

    Joined:
    Mar 30, 2007
    Messages:
    1,248
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +2 / 0 / -0
    yg kecik2 .. kalau baca ayat mmg dia belah la .. kena yg besar2 .. dia pun baca skali.Tak tercabut bulu roma ..
     

ibeli4u

Share This Page