~Kisah Benar Seorang Pelacur~

Discussion in 'Sembang Umum' started by DwenRasid, Sep 17, 2010.

By DwenRasid on Sep 17, 2010 at 5:39 PM
  1. DwenRasid

    Active

    Joined:
    Jul 30, 2010
    Messages:
    2,202
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Salam Sahabat,

    Diharap Pengkongsian Ini Dapat Mmeberi seribua Manfaat Dan Hidayah

    Kepada Sahabat-sahabat semua...


    seorang perempuan bernama Analisa,perempuan melayu islam yang bermula kisahnya sebagai tukang urut.dari seorang tukang urut lowclass kepada highclass.. hurm memang lumayan,tapi penat.. bapanya yang tidak bekerja masa itu,membuatkannya terdesak memerlukan wang. ibu bapanya selalu bertengkar kerana wang. suatu hari mereka bergaduh besar sehingga kata cerai terlafaz dari mulut si ibu.. Analisa dapat melihat gelunggan airmata yang hampir jatuh di pipi bapanya.. sehingga suatu hari,kawan baik bapanya yang tahu masalah keluarga Analisa menawarkan sejumlah wang yang besar pada Analisa. Analisa menerima tanpa rela kerana niat ingin menolong keluarga.. bermulalah kisahnya sebagai pelacur ketika usianya 14 tahun.. Rm 2ribu dalam gengaman.. kerja urut yang hanya mendapat Rm100 dilupakan terus..

    ianya berlarutan sehingga umurnya mencecah 22 tahun.. Analisa bijak,setahun hanya 5-8 orang yang dilangganinya.. 30-40 ribu dalam akaun..tapi dia teramat *****.. kerana bergantung hidup cara kotor ini..

    ceritanya kian berubah apabila bertemu seorang jejaka pilihan,Muhammad yang sanggup menerimanya walaupun dia pelacur.. tapi Analisa masih ada satu kontrak dengan pelangganya. dia melakukan secara senyap tanpa pengetahuan buah hatinya itu.. Muhammad baru sahaja dibuang kerja,maka Analisalah yang menanggung kos perbelanjaan mereka berdua,memandangkan mereka sudah tinggal sebumbung. azam Analisa itulah kontrak terakhirnya...tanpa dia tidak sedar Muhammad sebenarnya dapat merasa apa yang dilakukan Analisa..



    Analisa dapat kerja lain sebagai pelayan kelab malam (GRO).. pendapatannya dijanjikan sungguh lumayan. 4-5 ribu..dalam tangan. Analisa menjadi rebutan semua lelaki yang gemar ke kelab malam.. Analisa diibarat perempuan highclass, primadona di kelab itu. harganya jauh berbeza dari GRO yang lain. cukup mahal. hanya orang-orang atasan sahaja,dan kaya dapat mendampinginya. Analisa menjadi rebutan..

    cintanya terhadap Muhammad makin menebal apabila mendapati dirinya mengandung.. Muhammad menerima dengan ikhlas...mereka pun berkahwin.

    tapi semuanya berubah selepas anak mereka lahir.. Muhammad kian berpaling tadah.. dia mula menjalinkan hubungan dengan perempuan lain..

    Analisa marah dan betul2 kecewa... lalu Muhammad mengungkit kisah lama Analisa.. dia berkata 'dulu kau jadi perempuan jalang,anjing betina, aku sikit pun tak bising,skarang jangan nak melenting!' bukan sekali dua banyak kali ini berlaku... hanya satu Analisa minta pengampunan bukan hukuman.. tapi ini yang dia terima...

    dia hanya meneruskan sisa2 hidup dengan harapan dia diberikan kesempatan, sepenuh kasih sayang dari suaminya. dan lebih2 lagi,, pengampunan...

    'Ya Allah,kau lagi maha mengetahui lagi Maha mengampun.. kau ampunkanlah setiap inci dosa2ku..kau terimalah aku hambamu ini yang begitu jijik,kotor, hina... kalau dulu aku hanya berdoa supaya kau satukan aku dengan suamiku sebagai pasangan suami isteri yang sah kerana aku tidak mahu lagi bergelut dengan dosa, kini aku meminta hanya satu lagi harapan dan doa.. kau bahagiakanlah suamiku yang kusayangi.. kebahagiaannya,adalah keceriaanku,walaupun aku harus berkorban berganjak pergi, hanya untuk kebahagiaannya dan terbaik untuknya. aku rela dan sanggup... kau makbulkanlah Ya Allah...'

    setelah itu,Analisa menghembuskan nafasnya ditikar sembahyangnya dengan iringgan airmata,hanya anak kecilnya yang menemani Analisa semasa Analisa menghembuskan nafas terakhir.anak kecilnya tidur dalam rangkulannya..

    Wahai semua yang membaca kisah ini,mari sama2 kita berdoa dan sedekahkan Al Fatihah kepada Analisa binti Abdullah.

    Muhammad mula sedar apabila dia bangun dari tidur.

    kepada para suami, ampunilah dosa2 si isteri ingatlah kita pun pernah melakukan dosa tak kira dengan siapa,ianya tetap dosa. moga rohnya dicucuri rahmat, amin..

    Cerita Ini Telah diceritakan Oleh

    Under Cover (Bukan Nama Sebenar)
    Seorang Wanita

    Sila Layari Laman Blog Beliau: KLIK SINI
     
    #1 DwenRasid, Sep 17, 2010
    Last edited: Sep 17, 2010
  2. Loading...


Tags: this article has not been tagged

Share This Page

Comments

Discussion in 'Sembang Umum' started by DwenRasid, Sep 17, 2010.

    1. imosnet
      imosnet
      bagus citer ni utk teladan...kisah benar ke? ada rujukan? klu ada elok boh kredit pd pemilik asal cerita nih
    2. DwenRasid
      DwenRasid
      ok bro saya tambah lagi
    3. syuxx
      syuxx
      Beza manusia dengan syaitan, bila buat silap kita bertaubat.
      Jadi, jangalah kita pandang hina pada org yang melakukan dosa.
      Kerana, selagi nyawa masih ada, selagi tu peluang bertaubat terbuka luas.

      Dan ingat juga, iman dan hidayah yang ada pada kita sekarang pun boleh ditarik bila-bila jika kita leka.
    4. DwenRasid
      DwenRasid
      betol tu bro..

      kita semua kenalah sentiasa berdoa

      agar iman dan hidayah kita sentiasa di hati kita
    5. Likexise
      Likexise
      Saidina Umar dlu pon pernah bunuh anak pompuan dia...Tapi ttp jadi khalifah islam...
      Semua dosa adalah sejarah hidup kita..kita boleh dpt pengampunana dari Allah swt..
      cuma lepas kita mati ja,kalau xbertaubat, sejarah2 kita akan dihisab..

      credit to keretamayat.blogspot.com
    6. faezil
      faezil
      ni siapa ceraikan siapa ni ?

      aku salah faham atau...... ?
    7. Faiz Shafie
      Faiz Shafie
      silap tulis ler tu..haha
    8. KMZack
      KMZack
      fuhh tajam pemerhatian bro ni...

      Layan


      tambah lirik :)

      Bilakah berakhir lagi
      Kerinduan hati ini
      Bila kita berjauhan
      Ku derita
      Dalam hempasan wajahmu
      Melontar sejuta warna
      Onak duri yang kugenggam
      Tak terasa

      ( korus )
      Andainya kita bertemu lagi
      Ku kan hamparkan lautan
      Kasih sayang
      Andainya kau disisiku kasih
      Kan ku belai mesra dikau
      Sayang...

      ( ulang korus )
      Last edited: Sep 18, 2010
    9. aizaruddin
      aizaruddin
      kisah yang menarik utk do kongsi...sesungguhnya nabi pon memaafkan umat nya..ini apa kn kita lagi...moga menjadi pedoman buat semua..:)
    10. DwenRasid
      DwenRasid
      orang tu memang cerita mcm tu

      ayat byk sambung2...x ada koma
    11. Syahmi Ismail

    Share This Page

Share This Page

Users found this page by searching for:

  1. cerita pelacur