Page 1 of 6 12345 ... LastLast
Results 1 to 10 of 56
  1. #1
    WC Premium 125zR's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Kuala Lumpur
    Posts
    139
    Thanks
    8
    Thanked 4 Times in 4 Posts

    Thumbs up Jualan Tanah Lot Secara Ansurans !!!



    Ombak Murni Holding Sdn Bhd (OMHSB) merupakan syarikat pemaju hartanah, pembinaan dan perladangan yang bergiat aktif dalam memajukan tanah-tanah untuk pecahan lot rumah, pembinaan kawasan perumahan dan pembukaan ladang-ladang berskala sederhana khususnya dikawasan Pantai Timur.

    Kami menyediakan tanah lot banglo berkonsepkan bayaran secara ansuran dengan harga yang murah agar dapat dimiliki oleh setiap golongan masyarakat. (Bersifat mampu milik)

    Promosi Jualan Tanah Lot Secara Ansuran "Tanpa Berkonsepkan Riba" (100%)
    - Jualan Lot Secara Ansuran ini dibuka dengan harga Serendah RM200 Sebulan dan Keatas !
    - Boleh dikatakan Jualan Tanah secara ansuran yang Pertama Di Malaysia !
    - Tidak memerlukan sebarang slip gaji atau penyata akaun.
    - Dijalankan secara Islamik tanpa riba atau 'bunga'.

    Mengapa Anda Perlu Memiliki Tanah?
    1. Keperluan untuk sebuah kediaman yang selesa
    2. Aset yang amat bernilai
    3. Tidak berlaku susut nilai malah makin meningkat setiap tahun
    4. Jaminan keselesaan hidup di masa hadapan
    5. Potensi untuk memilikinya di masa hadapan semakin tipis
    6. Aset yang mudah dicairkan pada bila-bila masa
    7. Memiliki tanah sememangnya tidak rugi malah ia tidak boleh dicuri seperti aset-aset lain.

    Bil Lot Tanah Bil Lot Kelebihan Lokasi
    1 Kampung Raja, Besut, Terengganu 38 Berhampiran Bandar Kampung Raja
    Bedekatan pusat pentadbiran utama daerah Besut, Terengganu
    2 Kampung Kluang, Besut, Terengganu 7
    Berhampiran taman ilmu yang akan beroperasi pada 2013
    Perumahan padat dengan kediaman penduduk
    3 Kuala Besut (Lot Kedai), Terengganu 19 Berhampiran jeti pelancongan utama ke Pulau Perhentian
    Kemudahan sosial seperti gelanggang futsal dan pantai tempat beriadah
    4 Kg Padang Bual, Besut, Terengganu 23 Kawasan pinggir Bandar Jertih
    Kawasan tinggi yang tidak ditenggelami air banjir
    5 Jabi, Besut, Terengganu 6 Berhampiran Highway utama Jabi-Kuala Terengganu
    Kawasan perumahan awam
    6 Pekan Kuala Besut, Terengganu 11 Dikelilingi kawasan perumahan membangun
    Berhampiran tempat riadah di tepi pantai
    7 Guntung, Setiu, Terengganu 31 Berhampiran Bandar Baru Guntung
    Padat dengan kediaman
    8 Agro Resort, Setiu, Terengganu 18 Berhampiran laluan utama ke Agro Resort sebagai pusat aktiviti riadah orang ramai dan pelancongan
    Berhampiran pusat latihan PLKN, highway baru
    9 Kg Oh, Jabi, Terengganu 12 Lokasi sedang membangun
    Perumahan terancang
    10 Pelong, Sungai Tong, Terengganu 36 Kawasan kediaman baru dibuka dengan status kampung contoh
    11 Bandar Grik, Perak 60 Pintu masuk ke Felda Bersia, Grik
    Berhadapan dengan infrastruktur kerajaan
    Kawasan kediaman padat penduduk sedang membangu

    Harga Tanah dan Kadar Bayaran Muka serta Ansuran Bulanan

    Bayaran Muka (RM) Harga Tanah (RM) Anggaran Bayaran Bulanan (RM) Anggaran Tahun
    14,000 20,000 - 25,000 200 3 hingga 5
    15,000 25,000 - 30,000 300 3 hingga 5
    16,000 30,000 - 35,000 400 3 hingga 5
    17,000 35,000 - 40,000 500 3 hingga 5
    18,000 40,000 - 45,000 600 3 hingga 5
    19,000 45,000 - 50,000 700 3 hingga 5
    20,000 50,000 - 55,000 800 3 hingga 5
    21,000 55,000 - 60,000 900 3 hingga 5
    22,000 60,000 - 65,000 1000 3 hingga 5
    ' Kami Mengutamakan Konsep Rundingan Secara Musyawarah '

    " Kami bersedia untuk membeli, menjual atau memajukan mana-mana lokasi tanah khususnya yang berpotensi untuk dibangunkan "
    Sila ambil peluang ini kerana anda mungkin tidak mampu untuk membeli tanah secara TUNAI !

    Jika berminat sila hubungi :
    Mohamad Azlan Al-Amin
    013-2445006
    013-2775006


    Ombak Murni Holding Sdn Bhd
    Tingkat 2, Bangunan Koperasi Guru,
    Perumahan Awam Kg.Nyiur 7,
    22000, Jerteh, Terengganu.
    Attached Images Attached Images    
    Last edited by 125zR; 10-03-2012 at 08:44 AM.

  2. The Following User Says Thank You to 125zR For This Useful Post:

    mohdhilmi.com (04-19-2012)

  3. # ADS
    Circuit advertisement
    Join Date
    Always
    Location
    Advertising world
    Posts
    Many
     

  4. #2
    WC Premium 125zR's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Kuala Lumpur
    Posts
    139
    Thanks
    8
    Thanked 4 Times in 4 Posts

    Default

    Daripada berhutang beli kereta bayar bulan-bulan, kan lebih baik beli tanah,
    Aset yg kekal dan tidak akan rosak sampai ke anak cucu cicit piut miut,
    Tanah skrg ni mmg ssh nak cari, apatah lg yang bayar ansuran, mmg takde beb,
    Blh dikatakan ini kali pertama tanah dijual secara ansuran.
    Jualan secara Islamik, tanpa riba atau bunga, dijamin 100%,

    Sebabnya kadar keuntungan yg diperolehi biasanya akan disedekahkan atau diderma ke rumah kebajikan, surau, sekolah pondok dan sebagainya bg mereka yg lebih memerlukan. Maksudnya ialah berniaga sambil beramal, disamping berjual beli, kedua-dua pihak juga melakukan amal kebaikan.

    Jadi rebutlah peluang ni sementara masih ada...

    Last edited by 125zR; 02-09-2012 at 03:12 PM.

  5. #3
    WC Premium mannabo's Avatar
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Bumi Malaysia
    Posts
    195
    Thanks
    9
    Thanked 5 Times in 5 Posts

    Default

    Salam TT,

    ada lokasi selain yang disebut ker? Jauh gile pantai timur tu..haha

  6. #4
    WC Premium 125zR's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Kuala Lumpur
    Posts
    139
    Thanks
    8
    Thanked 4 Times in 4 Posts

    Default

    Quote Originally Posted by mannabo View Post
    Salam TT,

    ada lokasi selain yang disebut ker? Jauh gile pantai timur tu..haha
    Salam,
    Buat masa ni lokasi hanya tertumpu di kawasan pantai timur sahaja,
    Utk lain-lain kawasan sedang diusahakan...

    " Kami bersedia untuk membeli, menjual atau memajukan mana-mana lokasi tanah khususnya yang berpotensi untuk dibangunkan "
    Selain pantai timur, ada juga dibeberapa lokasi di kawasan Utara...

    Last edited by 125zR; 02-09-2012 at 03:46 PM.

  7. #5
    Normal Member scofield's Avatar
    Join Date
    Feb 2010
    Posts
    318
    Thanks
    3
    Thanked 8 Times in 6 Posts

    Default

    Kawasan LEmbah Klang xsupport ke TT?

  8. #6
    WC Premium 125zR's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Kuala Lumpur
    Posts
    139
    Thanks
    8
    Thanked 4 Times in 4 Posts

    Default

    Quote Originally Posted by scofield View Post
    Kawasan LEmbah Klang xsupport ke TT?
    Sedang diusahakan, lgpun tanah dikawasan Zon Tengah sbnrnya agak susah utk dimiliki disebabkan permintaan dan harga yg semakin melambung tinggi... Sbb itu buat masa ni kami lebih tertumpu dikawasan Zon Timur kerana harga jauh lebih murah. Ditambah lagi jualan adalah secara ansuran, sesiapa pun mampu miliki, meringankan sedikit bebanan dan masa anda daripada mengumpul duit utk membeli tanah secara tunai, itu pun entah bila baru kita betul-betul mampu / dapat kan...?

    Apapun tanah mmg cantik, kebyakan berada dikawasan berhampiran bandar, sekolah, kwsn perumahan, tepi jalan yg berdekatan dgn pelbagai kemudahan awam... Bkn dikawasan yg jauh berada didalam hutan sana ye...hehehe

  9. #7
    Normal Member scofield's Avatar
    Join Date
    Feb 2010
    Posts
    318
    Thanks
    3
    Thanked 8 Times in 6 Posts

    Default

    Quote Originally Posted by 125zR View Post
    Sedang diusahakan, lgpun tanah dikawasan Zon Tengah sbnrnya agak susah utk dimiliki disebabkan permintaan dan harga yg semakin melambung tinggi... Sbb itu buat masa ni kami lebih tertumpu dikawasan Zon Timur kerana harga jauh lebih murah. Ditambah lagi jualan adalah secara ansuran, sesiapa pun mampu miliki, meringankan sedikit bebanan dan masa anda daripada mengumpul duit utk membeli tanah secara tunai, itu pun entah bila baru kita betul-betul mampu / dapat kan...?

    Apapun tanah mmg cantik, kebyakan berada dikawasan berhampiran bandar, sekolah, kwsn perumahan, tepi jalan yg berdekatan dgn pelbagai kemudahan awam... Bkn dikawasan yg jauh berada didalam hutan sana ye...hehehe
    Kalau sy dh ada penjual tanah di lembah klang yg nk jual tanah dgn harga bwh 60k..xleh ejas ker?
    Blh pm sy no hp TT?

  10. #8
    WC Premium paklong's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Samudera
    Posts
    4,282
    Thanks
    520
    Thanked 184 Times in 143 Posts

    Default

    macam tak percaya le plak aku .......

  11. #9
    WC Premium 125zR's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Kuala Lumpur
    Posts
    139
    Thanks
    8
    Thanked 4 Times in 4 Posts

    Default

    Quote Originally Posted by scofield View Post
    Kalau sy dh ada penjual tanah di lembah klang yg nk jual tanah dgn harga bwh 60k..xleh ejas ker?
    Blh pm sy no hp TT?
    Sebenarnya sy bukanlah penjual, jurujual, broker dan lain-lain, sy sekadar membuat promosi sahaja tanpa dikenakan sebarang bayaran

    Sbb sy dan tuan punya tanah ada talian, sblm ni beliau hanya promosi di akhbar tempatan spt Kosmo, Sinar Harian, Utusan dan lain-lain, termasuk pamplet sepanduk dan sebagainya...

    Ini cuma langkah awal beliau utk cuba promosi menggunakan platform internet...
    Apapun jika tuan ada sebarang urusan tuan blh contact no yg tlh tertera, jgn risau sbb tuan tanah amat peramah dan mesra, beliau juga masih muda, diawal usia 20-an...

  12. #10
    WC Premium 125zR's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Kuala Lumpur
    Posts
    139
    Thanks
    8
    Thanked 4 Times in 4 Posts

    Default

    Quote Originally Posted by paklong View Post
    macam tak percaya le plak aku .......
    Mmg sukar nak percaya sbb tanah dijual secara ansuran... hehehe
    Tak pernah org buat... Biasanya secara tunai sahaja.

    Kaedah jualan lot kediaman secara ansuran ini merupakan peluang keemasan dan dapat melaksanakan impian orang ramai mahupun golongan muda mudi memiliki tapak kediaman dengan kadar kemampuan yang sangat minima. Tanah-tanah terbiar dan kosong akan dimajukan untuk dipecahkan kepada lot-lot kediaman seterusnya dijual kepada orang ramai dengan harga yang bersifat mampu milik - Mohd Azlan Al Amin

Page 1 of 6 12345 ... LastLast

Similar Threads

  1. >>>Saya Buat Lebih US$1000 Dari Jualan Affiliate Secara AUTOMATIK <<<
    By azlanhussain in forum WTS : Pengiklanan & Pemasaran
    Replies: 534
    Last Post: 11-22-2012, 05:27 PM
  2. Ada nak sewa tanah
    By spender_man in forum WTB : Perkhidmatan Bebas
    Replies: 1
    Last Post: 10-01-2011, 08:26 AM
  3. Jom Belajar Rahsia Jutawan "Melawan" Skim Ansurans Mudah...
    By Jutawan Tak Terpandang in forum Motivasi & Inspirasi
    Replies: 1
    Last Post: 06-06-2011, 07:31 AM
  4. Replies: 17
    Last Post: 11-21-2010, 05:16 PM
  5. Replies: 1
    Last Post: 10-15-2010, 08:11 AM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •