Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 13
  1. #1
    WC Premium bluedianthus's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Bluedianthus Dot Com
    Posts
    1,698
    Thanks
    46
    Thanked 115 Times in 80 Posts

    Default Kerinduan seorang wanita...



    Di suatu hari yang senja, aku melihat matahari terbenam lebih indah dari kelmarin. Di suatu sudut aku melihat kanak-kanak riang bermain dengan gembiranya. Di suatu sudut yang lain pula, aku melihat seorang nenek tua yang sedang duduk memandang ke langit, sedikitpun matanya tidak berkelip ketika disapa bayu senja.
    "Selamat petang, nenek.."sapaku..
    "Selamat petang nak.."jawabnya perlahan.
    "Nenek tunggu siapa?" tanyaku..
    "Nenak tak tunggu siapa-siapa. Nenek cuma lupa, sudah berapa lama anak nenek tak balik ke kampung melawat nenek"..


    Sedarkah siapa kita hari ini tanpa ehsan wanita seperti nenek ini suatu masa dulu?

    ~ Salam ikhlas dari saya di kejauhan Bumi di bawah bayu...salam berhujung minggu semuanya dan semoga masyuk2 semuanya ya..

    p/s: Entri terbaru dari blog, saya kongsikan di sini sebagai iktibar.. Mana tau ada yang terlalu sibuk dengan dunia online sampai lupa mak bapak..ada kes macam ni tak??

  2. The Following User Says Thank You to bluedianthus For This Useful Post:

    abutalib (03-30-2012)

  3. # ADS
    Circuit advertisement
    Join Date
    Always
    Location
    Advertising world
    Posts
    Many
     

  4. #2
    Normal Member nonon's Avatar
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    571
    Thanks
    6
    Thanked 11 Times in 11 Posts

    Default

    pulanglah anak-anak...

  5. #3
    WC Premium bluedianthus's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Bluedianthus Dot Com
    Posts
    1,698
    Thanks
    46
    Thanked 115 Times in 80 Posts

    Default

    Quote Originally Posted by nonon View Post
    pulanglah anak-anak...
    Pulang selagi mereka masih bernyawa..

  6. #4
    Active Member abutalib's Avatar
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    Melaka - KL- Perlis
    Posts
    4,048
    Thanks
    470
    Thanked 171 Times in 137 Posts

    Default

    Tanpa mereka siapalah kita...

    Pengorbanan mereka tidak dapat dibayar dengan duit...

    Mereka tidak pernah mengharapkan balasan...


    '' Saya sayang MAK & AYAH di kampung... ''

  7. #5
    WC Premium bluedianthus's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Bluedianthus Dot Com
    Posts
    1,698
    Thanks
    46
    Thanked 115 Times in 80 Posts

    Default

    Quote Originally Posted by abutalib View Post
    Tanpa mereka siapalah kita...

    Pengorbanan mereka tidak dapat dibayar dengan duit...

    Mereka tidak pernah mengharapkan balasan...


    '' Saya sayang MAK & AYAH di kampung... ''
    Betul tu, hargai apa yang kita ada sekarang ni.

  8. #6
    Normal Member
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    22
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts

    Default

    thank 4 ur info

  9. #7
    Normal Member M.Arif's Avatar
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    Sungai Buloh, Selangor
    Posts
    251
    Thanks
    1
    Thanked 4 Times in 4 Posts

    Default

    thanks for the sharing...

  10. #8
    Normal Member jebon's Avatar
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    719
    Thanks
    3
    Thanked 30 Times in 28 Posts

    Default

    ayah dh x ada.tinggal mak jer dirumah ku ini
    RAHSIA FOREX TRADER MENJANA 5 ANGKA SEMINGGU!!! KLIK --- >
    http://bit.ly/U2eKI6

    Rahsia menjana pendapatan lumayan 4 5 Angka hanya melalui facebook??? klik --- >
    http://bit.ly/WPFyBT

  11. #9
    Sza
    Sza is offline
    Normal Member Sza's Avatar
    Join Date
    May 2011
    Location
    Wangsa Maju
    Posts
    55
    Thanks
    3
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Default

    FAMILY

    F=FATHER
    A=AND
    M=MOTHER
    I=I
    L=LOVE
    Y=YOU

    Jangan abai ibu bapa anda w'pun sudah berkeluarga.

  12. #10
    Normal Member Jutawan Muda's Avatar
    Join Date
    Apr 2012
    Location
    Kuching Sarawak
    Posts
    103
    Thanks
    0
    Thanked 10 Times in 9 Posts

    Default

    nice...


    sayang sayang ayah yang berada di rumah hehe..

    dan sayang sayang ibu yang berada di sana....(Allah)

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. Seorang lagi wanita Malaysia ditangkap di China
    By jiheccc in forum Sembang Umum
    Replies: 6
    Last Post: 02-07-2012, 09:28 AM
  2. Wanita dan Blog
    By Shah B Kamal in forum Pembangunan Web
    Replies: 9
    Last Post: 01-22-2012, 05:32 AM
  3. Seorang wanita makan ayam hidup-hidup
    By pancil in forum Lucu, Ajaib, Pelik & Misteri
    Replies: 28
    Last Post: 10-24-2011, 11:47 AM
  4. ade ke IM wanita?
    By cucu tok senik in forum Sembang Umum
    Replies: 28
    Last Post: 06-25-2009, 09:02 AM
  5. Rahsia Wanita
    By ikirdz in forum Sembang Umum
    Replies: 3
    Last Post: 03-20-2009, 11:28 PM

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •