PDA

View Full Version : WOW! kita semua ada kuasa super power!!!!



zyan
10-31-2010, 12:48 PM
ntah betul ke tak... sila komen pasal telekinesis ni... kalau lah betul boleh buat.. pehh... best giler laa... ada sesiapa yang dah mahir dalam jurus ni??? :D



http://www.youtube.com/watch?v=4jgMzcRxxEE

kaiba910
10-31-2010, 12:51 PM
ntah betul ke tak... sila komen pasal telekinesis ni... kalau lah betul boleh buat.. pehh... best giler laa... ada sesiapa yang dah mahir dalam jurus ni??? :D



http://www.youtube.com/watch?v=4jgMzcRxxEE

aku bole teleport.....tapi dlm dota je la :))

Selalu dgr telekinesis ni, tp x penah nampak secara real

paklong
10-31-2010, 01:37 PM
fokus kena kuat dan ia meletihkan .............. ada hitam dan putihnya.

pjutawan aka mhnizam
10-31-2010, 01:45 PM
emm pernah dgr gak telekinesis ni tp x pasti ianya betul ke idak

syuxx
10-31-2010, 02:30 PM
Boleh je kalau nak rasanya, tapi mmg kena berkorban. hehe

kaiba910
10-31-2010, 02:36 PM
fokus kena kuat dan ia meletihkan .............. ada hitam dan putihnya.

ape maksud pak long?

paklong
10-31-2010, 02:49 PM
hitam tu ada pendamping nya..........
putih tu ada amalannya dan latihannya .........

kaiba910
10-31-2010, 03:01 PM
hitam tu ada pendamping nya..........
putih tu ada amalannya dan latihannya .........

Ohh.....paklong tau yang putih punye ke? :D

thephenom
10-31-2010, 04:58 PM
Aku tak percaya selagi tidak ada penerangan dan bukti secara saintifik dan boleh terima logik akal


Ada 5 perkara yang di luar kemampuan logik akal manusia

4 daripada tidak boleh dipelajari dan hanya dianugerahkan oleh manusia tertentu sahaja dan tidak boleh dipelajari.

4 itu adalah mukjizat, karamah, sihir dan perkara ajaib yang berlaku kepada muslimin dan kafir

Satu lagi adalah sihir. Manusia biasa boleh pelajari sihir tetapi hukumnya haram dalam Islam.

maknanya selain 5 di atas.... perlukan penerangan yang logik

Blackmedal
11-04-2010, 04:28 AM
telekinesis...sukar nak kate betul atau tidak.....mcm yang kta tengok orang bend spoon dengan fikiran die pun tu menipu jgak,ade trick die...mcm spoon tu mmg da lembik ke..so telekinesis yang lain mungkin tipu jgak kot?

Ape2 pun..ilmu Allah itu luas....maybe ade ilmu benda2 ni

Izzuan Roslee
11-05-2010, 07:54 PM
wah!magik... betul ka ni..

master88
11-15-2010, 05:40 AM
huhuhu...kne bnykkn kaji nie..huhuhu..elak mnggunakn makhluk ghaib...jd syirik plak nti..

NasirBP
11-15-2010, 06:22 AM
utk latihan ...cuba la tenung lama2 atau fokus mata korang kt api lilin tu lama2 ..nnti api tu jadi kecik & terus padam .. aku x pernah try psl mata aku cepat berair la tapi aku pernah lihat org buat .. @-)
Jgn la korang tenung awek lak .. jika ada yg terpikat tu rezki , kalu kena maki tu nasib ..hehehe:D

Pak Mie
11-15-2010, 08:31 AM
wah....
hurm.....susah nk kte camne
entah betul entah tidak.......
tak tahu sgt psal telekinesis nie

andaraya
12-06-2010, 04:12 AM
benda ni betul sebenarnya, ia kekuatan minta di bawah sedar..... ilmu ni kan terlalu luas.... kalau rajin mencari guru yg betul, dan bukan syirik... mesti leh buat..

nanti sape2 kat sini dah pandai lehlah ajar kita semua ye.

thephenom
12-06-2010, 04:42 AM
benda ni betul sebenarnya, ia kekuatan minta di bawah sedar..... ilmu ni kan terlalu luas.... kalau rajin mencari guru yg betul, dan bukan syirik... mesti leh buat..

nanti sape2 kat sini dah pandai lehlah ajar kita semua ye.

ya.. ilmu mmg luas..... yang luas itu Allah... ilmu Allah mmg luas... bukan setakat nak gerakkan sudu... nak gerakkan bumi, matahari pun boleh.... bukan setakat nak bengkokkan sudu... nak musnahkan alam ini pun Allah mampu

haneyz
12-10-2010, 12:39 PM
erm... x jd dpan mata, susah nk pecaye..

DBeez
12-11-2010, 11:47 AM
betul ke nie:-/

faezil
12-11-2010, 12:13 PM
erm... x jd dpan mata, susah nk pecaye..


betul ke nie:-/

tak percaya pun tak mengapa... takkan jadi kufur....sbb rukun iman hanya ada 6 je... takde pulak ditambah wajib percaya si pulan bin sipulan boleh bengkokkan sudu, boleh gerakkan benda dsb... asalkan kita percaya Allah maha berkuasa. Hanya Allah sahaja yang ada superpower.

mujahid_is
12-19-2010, 09:03 AM
Hah...mengarutla semua tu. Mana mungkin manusia boleh buat macam tu melainkan dengan bantuan. Jika nak ikut logik video tu pasti org tu guna sihir. Jangan percaya pada yg belum pasti nanti jadi syirik payah pula nanti.

mindcry
12-19-2010, 09:28 AM
Baguskan boleh bengkokkan sudu. Boleh kerja dengan sarkis. Tapi saya rasa baik saya kerja jual goreng pisang. Tak gaduh nak mengelak wartawan dan saintis. Buat semak je pemikiran. Pisang bengkok, boleh baling masuk mulut. Sudu bengkok ............ buang tong sampah. Rugi 2 kupang. :)

FendyAziz
12-19-2010, 09:36 AM
Boleh aje buat benda mcm nie... Tp kena ada ilmu dalaman..

pak sedara aku mengamal ilmu perubatan.. Boleh gak buat magik yg sewaktu mcm nie.. :D

PinguSpy
12-19-2010, 10:32 AM
ni aku beli satu buku kecik ajar pasal mende ni suruh tgk mancis.. suruh dia terbakar sendiri..
lepas sejam = =_="

aku bakar sendiri mancis tu dgn tgn

JenamaOnline
12-19-2010, 11:34 AM
Tuhan yang maha berkuasa apa jua yang mampu kita lakukan hanyalah dengan izinnya nak berjaya isyaALLAH berjaya kalau pemikiran penuh dengan syak wasangka maka di situlah tahap kita wallahulam. :D

belikat
02-15-2011, 03:48 PM
err....xtaw lah betul ka idak ni...